lauantai 6. syyskuuta 2008

Politiikon tehtävä?

Määritelkää poliitikko.
Olenko minä sellainen?

Lauantai-sauna on liiankin herkkä ympäristö keskustelulle esimerkiksi politiikasta. Se on , hitto soikoon, ainut tilaisuus kohdata puoliso- ja kuka nyt silloin haluaisi politiikasta puhua.
No, jos vaimo on kunnallisvaaliehdokkaana niin voi olla, että vähän jauhetaan.

Politiikka: " valtio- ja yhteiskuntaelämän kysymysten ratkaisuun kohdistuva toiminta, valtasuhteiden ratkaisu, valtiotaito. " Ja poliitikko on henkilö, joka harrastaa aktiivisesti politiikkaa.

Tällä hetkellä minä, kunnallisvaaliehdokas ja nykyinen valtuutettu, olen optimisti.
Kuvittelen, että hallituksessa ja valtuustossa hoidetaan asioita, ja toimitaan kuntalaisten hyväksi yli puoluerajojen. Kuvittelen, että luottamusmies voi tehdä jotain kunnallisessa päätöksenteossa. ( Se on kyllä kakkaa- tosiasia on, että virkamiehet tätä rulettia pyörittää. )

Minä sanoin tänään siipalleni, että voipi olla niin, että ensi kaudella poltan siipeni.Että olen todellakin liian naiivi ja herkkäuskoinen luottamustoimissani- näkemykseni saavat isommat johtajat äkäiseksi.

Mutta on se veikeää, että kansanedustaja Tuula Peltonen kirjoitti tänään Sisä-Suomen lehdessä hankkeista. Ja erityisopetuksesta. Toivottavasti asia otetaan todesta, kun Tuula sen sanoo. Kun Hansu sen sanoi, se on pelkkää...

Olisipa se hienoa, että olisin joskus sellaisessa asemassa, että minunkin puheeni otettaisiin vakavasti.

Mutta siihen asti: äämglfjhgruinbrshnbfb c . djgirgjtru-vnjgnejgnre. Vai mitä?

Ei kommentteja: