maanantai 26. tammikuuta 2009

Noidannuoli ja muita vaivoja

Aluksi faktaa: Viimeisen 1,5 vuoden aikana minulta on jumiutunut yläselkä ( niskanikamien kulumaa), olkapää sekä alaselkä. Lisäksi minulla on kehittymässä helvetillinen vaivaisenluu oikeaan jalkaan, ja oikeassa jalassa myös juoksun aiheuttamia rasitusvammoja, marssimurtuman tapaista . Isonvarpaan nivelvälit turvoksissa tai jotain, sikakipeä kuitenkin. Tukka kulunut kloorivedestä, kampaaja huomautteli. Tässä siis taustaa kuvitteelliselle keskustelulle työterveyslääkärin kanssa. Toki keskustelu perustuu osittain todellisuuteen, vain nimet muutettu, heh heh.
Hansu: Päivää.
Lääkäri , Mies Lääkäri: Päivää. Taitaa olla selkä kipeä kun rouva noin konttaa sisään.
Hansu: Diagnoosinne osui jälleen nappiin, herra lääkäri. Selkä kipeytyi viikko sitten spinningissä, ja eilen kun aivastin, se meni jumiin.
Lääkäri: Riisutaampas kaikki vaatteet pois.
Hansu: ??
Lääkäri: Kevensin vain tunnelmaa. Joo, kyse on noidannuolesta. Se menee yleensä nopeasti ohi. laitan särkylääkettä ja vähän relaksanttia.
Hansu: Mä olen nyt vuoden treenannut kolme -neljä kertaa viikossa, ja paino ei ole yhtään pudonnut. Mitä mun pitäis tehdä? Näitä vaivojakin alkaa tulla ihan turhan usein. Olenko mä jo vanha?
Lääkäri: Rouvahan on mitä parhaassa iässä. Ja todella lihaksikas. Miehekäs, komeat viiksetkin.
Hansu: ??
Lääkäri: kevensin vaan tunnelmaa...Toisilla paino ei vaan putoa. Mites henkinen puoli? Onko teidän psyykkeenne kunnossa?
Hansu: Itse asiassa ei. Tarvitsen nesteenpoistolääkkeitä ja nukahtamispillereitä. Haluaisin tulla raskaaksi ja laihtua. Haluaisin päästä hiihtämään mutta en voi edes istua kun selkä on näin kipeä. Vaatteet eivät mahdu päälle kun olen niin turvonnut. Riittääkö?
Lääkäri: Kirjoitan kaksi päivää sairaslomaa. Rouva ottaa illalla buranaa, eikä ryyppää liikaa. Kyllä se painokin tippuu kun lopettaa ylenpalttisen.... rouva hei, älkääs nyt, auts, auttakaa..

Ei kommentteja: