maanantai 4. toukokuuta 2009

Noloo!

Pidän itseäni nuorekkaana ja hauskana äitinä, jonka kanssa on lapsien mukava shoppailla ja kuljeskella kaupoilla. Pidänhän itsekin kaikenlaisten tavaroiden hypistelystä ja vaatteitten ostamisesta. Korut ja meikitkin ovat ihan kivoja.

Valitettavasti nuoriso on alkanut vierastaa shoppailua kanssani, jopa 9-vuotias kuopus nolostuu joskus kanssani kaupoissa. Ensinnäkin en ymmärrä nuorisomuodista mitään (" mutta eikö se kuminauhavyötärö olisi mukavampi päällä?") ja toiseksi minulla menee hermot kohtalaisen nopeasti. En myöskään halua sijoittaa neljääkymppiä paidanriekaleeseen vain siksi, että siinä on hopeinen pääkallo. Näin esimerkkinä.

-Kokeilisit nyt näitäkin farkkuja, pyytelen Seppälässä roikottaen mielestäni ihan kivoja housuja.
-paa ne verhot nyt kiinni juma, sähisee kiukkuinen teini pukukopissa. - Et sä tajuu et joku voi nähdä!

Enhän minä. Kuopus yritti lempeästi sanoa minulle , että ei saa äiti puhua yleisellä paikalla siitä, että olemme menossa terveyskeskukseen pissanäytettä antamaan. Kun tyttö sitten yritti ja kuiskasi minulle vessan ovesta, että "äiti", niin minä siihen että
-no mitä? EIKÖ SE PISSA TULE?

Tytär olisi halunnut vajota maan alle...

Ei kommentteja: