lauantai 29. marraskuuta 2008

Varaosaliikkeessä

Voisitko ostaa volkkariin litran vaihdelaatikkoöljyä ?

Yksinkertaista. Tietenkin voin , varaosaliike kun sattuu sijaitsemaan vielä sisustusliikkeen läheisyydessä. Helppo nakki. Vai onko?

Minun on äärimmäisen vaikea muistaa asioita, jotka eivät oikeastaan liikuta minua yhtään. Olen itkua tuhertamassa Ale- makasiinin hyllyjen välissä, kun minun pitäisi ostaa saumausvaahtoa. Osaanko valita juuri sen oikean pötkylän? Ehkäpä miehet ahdistuvat samalla tavoin alusvaateliikkeessä. Kaarituelliset, topatut vai natural?

Soitin vielä varmistaakseni asian. " Olihan se volkkariin, siis transportteriin, vuosimallia -92 diesel koneöljy? Vai mitä se oli? "

Liikkeeseen kävelin määrätietoisesti, heilautin kiharoitani ja kohensin ryhtiäni. Puristin tiukasti käsilaukkuani ja tervehdin myyjää .
" No hei, kuule tarvitsisin litran vaihdelaatikkoöljyä joka tulee volkkariin joka on vuosimallia -92 siis transportteriin ja se on diesel..."

Myyjä täräytti tiskille kanisterin. " Joo, miehesi soittikin juuri ja sanoi, että tätä tullaan hakemaan. " " Ei jumalauta", minulta pääsi. " Se ei sen vertaa uskonut että mä osaan tuon ostaa! "
No, heilautin sitten kiharoitani uudemman kerran ja kävelin ulos myymälästä. Laita vaimo asialle, joopa joo.

Ei kommentteja: