keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Missä on vessa?

Putous-hahmo Hieno Ahlgrenia siteeraan usein, sillä olen hyvin selvillä siitä ahdingosta, mikä koskettaa meitä ikäneitoja , jos vessaa ei löydy.
Kuopuksen harrastuksen takia reissaan viikottain useaan otteeseen Jyväskylässä .Minulla on strategia: Jos treenit ovat Grafilassa, käväisen kävely/ juoksulenkin aikana Citymarketin vessassa.Joskus jopa mennen tullen.
Jos treenit ovat Tikassa, täytyy käydä puskassa tai sitten, jos menee Laajavuoreen hiihtämään, siellä on ihan toimiva vessa.
Jos treenit ovat Hippoksella, voi käydä vessassa helposti mennen tullen.

Kesällä, kun treenit olivat Lounaispuistossa, tajusin nopeasti, että yliopiston kahvilan vessa oli lähellä. Samoin, kun treenit olivat Viitaniemessä tai siinä läheisellä koululla, urheilukentän huoltajat eivät katsoneet edes pitkään, kun käväisin vessassa ennen ja jälkeen Harjun juoksulenkin.
Kunnes tajusin, että voihan Harjullakin käydä vessassa.

Vessoja löytyy. Välillä ottaa aivoon ne erilaiset vessapaperitelineet, joihin saa tunkea kätensä kyynärvartta myöten ja paperia ei vaan tule. Tai tulee arkeittain mutta siinä samalla repii rystysiinsä haavoja.Miksei voisi tehdä niin, että vessapaperirulla olisi helposti käytettävissä ilman sitä saatanallista myllyn pyöritystä tai paperin repimistä ? Töissäkin meillä on sellainen teline, joka annostelee noin arkin kerallaan ja jos yrität junailla useamman arkin niin " automaatti" näppäisee sormille. Olen kiertänyt asian kaivelemalla vehkeestä päällimmäisen rullan irralleen , jotta sitä on helppo käyttää.

Sellainen anarkisti minä olen. 

Ei kommentteja: