keskiviikko 17. syyskuuta 2008

Habboilua

Tietotekniikka on kehittynyt niin, että me tavikset emme pysy mukana. Minäkin olen valitettavasti jäänyt tässä asiassa "jurakaudelle". Osaan käyttää sähköpostia ja hakea googlesta hakusanoilla, mutta siihen homma on jämähtänyt.

Onneksi pojasta on polvi parantunut, ja tyttäret ovat motivoituneita ja ennakkoluulottomia netin käyttäjiä. Jopa niin, että sitä pitää rajoittaa. Ja hieman valvoa.

Aiemmin olin paremmin perehtynyt kaikkeen-tunsin lasten-ja nuortenkirjallisuuden, osasin suositella tiettyjä kirjoja. Harry Potter kolahti kyllä minuunkin, mutta jo Artemis Fowlin kohdalla on sivistyksessäni aukko. Puhumattakaan esim. Spiderwickin kronikoista tai muista fantasiakirjallisuuden teoksista, joita tarjolla on runsaasti. Nyt olen jälkeenjäänyt sekä kirjallisuuden että pelien suhteen.

En ole koskaan ollut peli-ihminen, ja pelaaminen on minulle edelleen aika vastenmielistä. Canastan opettelin-lienee heijastus tulevasta keski-iästä. Mutta video-tms pelejä en ole koskaan kokeillut. Toisella korvalla ja silmällä olen seurannut lasteni valloittamaa tietokonemaailmaa- millaisia pelejä ja virtuaalimaailmoja he siellä kohtaavat.

Tässä eräänä päivänä tyttelit istuivat vieretysten koneella, olivat habbo-hotellissa. Mieheni kuuli sivukorvalla nuoremman tyttäreni sanovan:
" Hei tilaa mullekin yksi drinkki. "

Seurasi hetki ymmärtämättömän aikuisen kysymysmerkki-olotilaa, jolloin tytär tajusi selventää tilannetta hieman.

" hei, mä tilasin tietty ALKOHOLITTOMAN."

Ei kommentteja: