lauantai 1. toukokuuta 2010

Opas tarvemaailmaan

Nuori, kasvava ja kehittyvä ihminen tarvitsee kaikenlaista tullakseen toimeen tässä maailmassa. Ainakin nuorien neitien kohdalla uusia välttämättömyyksiä ilmestyy päivittäin, ja ilman niitä ei yksinkertaisesti pärjää. Yksi mainioista kanavista saada tietoa kaikesta tarvitsemastaan ovat nuorille tytöille tarkoitetut lehdet. Sieltä löytyvät trendit ja uusimmat tyylit tai tyylimokat, uusimmat tuotteet milloin mustapäiden hävittämiseen, milloin hikoilumattomuuteen tai pulleisiin reisiin.

Avaan tätä muutamien esimerkkien avulla. Äiti, haluan otsatukan kuten lady Gagalla. Haluan sen heti huomenna. Oikeesti.
Ja eihän siitä tietenkään samanlainen tullut, joten hiukka harmittaa. Hiusten kasvamiseen menee huomattavasti kauemmin aikaa kun niiden lyhentämiseen...ellei...äiti, täällä sanotaan että hiusten pidennys Virossa on paljon halvempaa, jotain 40 e. Mä kävin muuten jo kysymässä siinä kampaamo Mahorazissa että paljonko maksaa pidennys. Ja miksen mä vois saada niitä rakennekynsiä?

Tässä on tälläinen sisustusjuttu, kato. Mä mietin että miksei sitä väliseinää vois purkaa yläkerrasta että mäkin saisin isomman huoneen, että sinne mahtuis tälläinen iso sänky, kato nyt. Mulla on niin pieni huone että se on sen takia aina niin sotkuinen.

Mä haluaisin saada sellaisen järkkärin, tiedätsä. Järjestelmäkameran. Vaikka joululahjaksi.
Jooko?

Minulla on nyt taktiikka tähän tarpeiden tulvaan, joka on perin naisellista. Minäkin haluaisin kaikenlaista ja niinpoispäin. Mutta kuuntelen sujuvasti tarpeet ja sanon, että palataampa niihin myöhemmin. Okei, ostan sitä Garnierin dödöä jos sitä tulee lähikauppaan, mutta Jyväskylään en dödön takia aja. ( kärhön tai viiniköynnöksen takia ajan kyllä vaikka Helsinkiin, mutta se on toinen juttu). Valokuvaus on hieno juttu, harjoittele nyt sillä digikameralla jonka sait synttärilahjaksi...

Lähdettiin tässä taannoin Jyväskylään asioille. Tytär kääntyi vielä viime tingassa hakemaan mukaansa Demin. Mitä sä sillä teet, kysyin?

"Mun täytyy lukea tätä, enhän mä muuten tiedä, mitä mä tarviin."

Ei kommentteja: